Układ krążenia a dieta

Układ krążenia naszego organizmu składa się z serca, tętnic, żył i naczyń włosowatych. Układ krążenia transportuje tlen, składniki odżywcze, wodę i krew w naszym ciele, a także pomaga w sprzątaniu produktów przemiany materii. Utrzymanie rzeczonego układu w należytej formie jest niezbędne dla zdrowia.

Jedną z rzeczy, które możemy zrobić, aby nasz układ krążenia był w dobrej formie, jest upewnienie się, że dostarczamy odpowiednie witaminy i minerały.

https://chirurg-naczyniowy.warszawa.pl/cennik/

Witamina C odpowiada za wzmocnienie ścian naczyń krwionośnych w całym organizmie. Ma to związek z jej rolą w produkcji kolagenu, który jest konieczną tkanką łączną. 

Miedź jest minerałem nieodzownym w procesie produkcji tkanki łącznej organizmu. 

Biotyna ma kluczowe znaczenie dla zdrowia układu krążenia, a również dla wydajności układu krążenia, bowiem pełni funkcję w wielu ważnych procesach enzymatycznych.

Witamina E na kilka sposobów wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu krążenia. Pomaga rozszerzać żyły i gra rolę w kontrolowaniu krzepnięcia krwi. Innym istotnym aspektem witaminy E są jej właściwości przeciwutleniające, wspólne z witaminą C. Witaminy te, z pomocą innych przeciwutleniaczy, służą do przenoszenia wolnych rodników, które pozostawione bez kontroli mogą niszczyć tkankę.

Potas, od dawna znany jako wartościowy dla serca, służy też innym częściom układu krążenia. Jedną z istotnych funkcji potasu jest kontrolowanie ciśnienia krwi i stabilności płynów w układzie krążenia. Sód ma współudział w tych ważnych funkcjach utrzymywania równowagi i ciśnienia krwi. Tyle słyszymy o minusach sodu, że łatwo zapomnieć, że w rzeczywistości sód jest minerałem koniecznym do funkcjonowania organizmu, szczególnie układu krążenia.

Oczywiste jest, że układ krążenia jest nieodzowny dla zdrowego organizmu. Rozumne jest wspieranie jego funkcji dietą, która spełnia zalecane dzienne dawki witamin, minerałów oraz innych składników odżywczych. 

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.