Komunikacja miejsca taka jak autobusy jest jedną z tych rzeczy, które mogą się nam skojarzyć z centrum miasta. Nie małe grono z pośród nas z niej korzysta lub korzystało w przeszłości. Jest popularna i dobrze dostrzegalna więc nic dziwnego, że ludzie decydują się na ten wybór jeżeli chodzi o reklamę w postaci wielkich naklejek na pojazdach.
Marketing, który używa komunikację miejską jako sposób na reklamę to nie jest nic nowego. Z reguły ma to formę naklejania reklam na sam pojazd komunikacji miejskiej bezpośrednio. Widok takiego autobusu, czy tramwaju nie będzie czymś nietypowym przy typowym wyjściu na miasto gdyż ludzie realnie wybierają taką formę reklamy.
Tramwaje są już standardem jeżeli chodzi o miejski krajobraz. Można je łatwo dostrzec w ruchu miejskim, a do tego kierowcy samochodów muszą zawsze zachować przy nich szczególną ostrożność w przypadku styczności torów w regularną jezdnią. Fakt, że są zauważalne przez prawie, że każdego, a zazwyczaj widzimy je w bardziej zamieszkanych częściach miasta, co powoduje, iż chętnie mogą być wybierane jako sposób na reklamę.
Reklamy umieszczana z tyłu autobusów (tzw. reklamy busback), są dość powszechną metodą reklamowania się w sposób, który daje dosyć realną szanse na to, że zostanie to zauważone. Znaczna część autobusów nie z rzadka przemierza chociaż na jakiś czas ruchliwe tereny miasta, co daje właśnie szansę, iż nie mała ilość potencjalnych odbiorców jadących do pracy nas dostrzeże.
Zobacz też: komunikacja miejska reklama