Witamina C – nieco informacji

Witamina c jest obecnie najbardziej znaną witaminą. Nie istnieje toż zaskakujące, ponieważ organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, iż witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm i nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, albowiem witamina C jest niezbędna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba ma skaleczenie lub uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez odpowiedniej ilości witaminy c byłoby toż prawie niemożliwe. Kolagen pełni dużo pracy w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, a nie byłby w bycie tego osiągnąć bez odpowiedniej ilości witaminy C.

Witamina c jest również przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy i minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, ażeby zmaksymalizować swoją użyteczność. Im więcej witaminy c ma organizm, tym mocniejsza jest jego ochrona przed przeziębieniami oraz innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c że nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają dużą zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne zawierają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najbogatszych źródeł witaminy c, jeżeli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym czystsza jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, zatem dużo warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeżeli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze bądź szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej ilości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców i warzyw dziennie, jeśli są one jedzone na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, by zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Jednakże przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, że być wystarczająca. Jeżeli jednakże dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie posiada niebezpieczeństwa zbyt dużej ilości witaminy c, bowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/usuwanie-odciskow/

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.