Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to zwrot, który od długiego czasu wymieniany jest bardzo często. Tyczy on przeważnie pozycjonowania witryn WWW w najsłynniejszej wyszukiwarce która jest zarazem najpopularniejszą stroną WWW na globie – Google.

Na czym polega pozycjonowanie stron WWW w wyszukiwarce Google?

Pozycjonowanie stron WWW w wyszukiwarce Google to całokształt postępowań prowadzących do osiągnięcia jak najwyższych pozycji pod kątem wybranej frazy. Działania te dzieli się na on-site – czyli te dotyczące samej witryny, która ma być pozycjonowana oraz off-site – działania poza witryną.

Jeżeli chodzi o działania on-site to tutaj trzeba wymienić: optymalizacja kodu i treści pod kątem fraz a także działania UX które wpływa na czas przebywania internautów na stronie co jest jednym z czynników rankingowych.

Off-site to przede wszystkim budowa profilu linków prowadzących do strony. Odnośniki są bowiem od początku jednym z najistotniejszych faktorów rankingowych wyszukiwarki Google.

Skąd ta gigantyczna popularność Google? Otóż z powodu wygody i jakości wyników. Internet to miliardy url-i czyli adresów stron, na których przechowywane są gigantyczne ilości informacji w postaci tekstów, zdjęć, filmów, plików audio. Dzięki Google można szybko i w prosty sposób odnaleźć potrezbne treści czy materiały. I do tego wyszukiwarka oferuje bardzo trafne wyniki. Przypuszczalnie właśnie ta jakość wyników sprawiła, że wyszukiwarka Google rozgromiła inne wyszukiwarki, które przecież już funkcjonowały. Przed erą Google królowały w sieci portale, czyli takie bardziej rozbudowane katalogi. Wymagały trochę więcej inwencji, jeżeli chodzi o wyszukiwanie informacji, trochę bardziej podpowiadały strony z danej dziedziny.

Wyszukiwarka Google wytwarza najpokaźniejszy ruch w sieci. Jest to ruch o wysokiej jakości – to znaczy, że z wyszukiwarki na naszą stronę wchodzą osoby zainteresowani tym co w witrynie prezentujemy.

Jeśli sprzedajesz w sklepie internetowym na przykład opony i będziesz na tą frazę w pierwszej trójce w serpach Google to możesz spodziewać się dużej sprzedaży- o ile z twoim sklepem jest wszystko ok, na przykład masz dopracowane kwestie UX a mechanizmy potrzebne do zrealizowania sprzedaży działają prawidłowo.

Wydaje się, że w ogromnej większości branż to właśnie górne pozycje na pierwszej stronie w Google dają najlepsze rezultaty. Oczywiście są takie branże, gdzie może zdarzyć się, że na przykład promocja na Facebooku czy Instagramie przewyższa skutecznością inne formy promocji. Wszelako to Google wiedzie prym, jeżeli chodzi o efektywność marketingową. Stąd pozycjonowanie stron internetowych to tak istotna a przez to popularna usługa. Wysokie pozycje często są główną przyczyna funkcjonowania biznesu.

pozycjonowanie seo

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.