Żelazo i jego źródła

uśmiech

Nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować bez odpowiednich ilości żelaza. Jak chronić się przed jego niedoborami?
Żelazo bierze udział w produkcji czerwonych krwinek, dzięki którym poszczególne komórki naszego organizmu mogą otrzymać odpowiednią ilość tlenu. Niedobory żelaza mogą mieć zatem poważny wpływ na nasze zdrowie, a objawy takiego problemu mogą nam w znacznym stopniu utrudnić życie. Zmęczenie, problemy związane z koncentracją, łamliwe paznokcie i wypadanie włosów – oto symptomy, których nie możemy ignorować. Pojawienie się takich problemów powinno skłonić nas do wykonania podstawowych badań, sięgnięcia po suplementy diety zawierające żelazo oraz włączenie do swej diety tych produktów spożywczych, w których minerał ten pojawia się w większych ilościach. Wątroba, żółtka jaj, kakao oraz nasiona dyni i słonecznika to świetne źródła żelaza, po które z pewnością warto sięgać regularnie. Minerał ten pojawia się również w morelach, suszonych śliwkach, białej fasoli, pietruszce oraz w szpinaku. Otręby pszenne oraz produkty z pełnych ziaren zbóż to kolejne składniki zdrowej diety, dzięki którym można się chronić przed niedoborami żelaza.

https://haircareness.pl

Author: admin