Na czym polega SEO

Tematyka SEO jest złożona, w tym tekście jedynie zwrócę uwagę na pewne podstawowe kwestie.

SEO to skrót od angielskiego zwrotu search engine optimization czyli optymalizacja strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. W naszym kraju, ale chyba też poza, skrótu SEO używa się zamiennie z terminem pozycjonowanie. To drugie pojęcie jest szersze, bo oprócz samych działań optymalizacyjnych na stronie WWW – czyli on site obejmuje również działania off site. W tekście będę używał tych pojęć zamiennie.

Wyszukiwarki internetowe

To te serwisy generują największy ruch na stronach WWW. Dzieje się tak dlatego ponieważ internauci głównie przy ich pomocy szukają w sieci Internet informacji. Przy czym lwią część rynku zajmuje wyszukiwarka Google i to głównie na niej koncentrują się specjaliści SEO. Wyszukiwarki internetowe to najbardziej uniwersalny sposób poruszania się po zasobach informacyjnych Internetu. Wcześniej tą funkcję spełniały portale internetowe, które proponowały zestawy linków wg własnego klucza.

Generalnie działanie wyszukiwarek internetowych polega na tym że indeksują zasoby Internetu a następnie prezentują wybrane za pomocą specjalnego algorytmu na podstawie zapytania internauty strony internetowe. Ta prezentacja ma formę listy linków.

Obecność strony firmowej w TOP10 wyszukiwarki

Ponieważ zasięg wyszukiwarek jest gigantyczny, stanowią one bowiem podstawę wyszukiwania informacji w Internecie (głównie mam na myśli produkt firmy Google), to obecność witryny firmowej na pierwszej stronie wyników na frazę związaną z branżą daje możliwości dotarcia do ogromnej ilości potencjalnych klientów. Są to osoby zainteresowane daną tematyką, także etap docierania do grupy odbiorców naszych usług czy produktów nie jest konieczny. Sami zainteresowani szukają tego typu ofert.

Cała sztuka polega na tym, by strona firmowa znalazła się na frazy związane z produktem czy usługą właśnie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Strony wynikowe mają zazwyczaj około 10 linków, dlatego popularnie o pierwszej stronie mówi sie Top 10. Do określenia strony wyników wyszukiwania używana sie angielskiego skrótu SERP czyli Search Engine Results Page.  Lista wyników podawanych przez algorytm wyszukiwarki nazywa się wynikami organicznymi, w odróżnieniu od pozycji które są wyświetlane na zasadzie reklam.  I tutaj zaczyna się temat SEO.

No właśnie – na czym polega SEO

Jakkolwiek algorytmy wyszukiwarek internetowych objęte są tajemnicą, to jednak znane są czynniki wpływające na pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Generalnie działania SEO dzieli sie na on site oraz off site.

Działania on site

Są to wszystkie działania dotyczące strony internetowej – zarówno samego kodu jak i treści. Oto moja lista działań on site:

  • kod i zasoby (zdjęcia,  filmy) tak zoptymalizowane by strona działała szybko,
  • semantyczny kod – odpowiednio użyte elementy html,
  • wypełnione meta tagi title i description,
  • oryginalna treść,
  • wewnętrzne linkowanie,

Działania off site

Te działania to przede wszystkim budowanie profilu linków prowadzących do naszej strony.

 

Mark

www: http://pozycjonowanie-strony-www.bydgoszcz.pl

Author: admin